Workshops economie

De vijfdejaars economie volgden in oktober de workshop Ondernemen is spannend. De leerlingen van het seminarie Economie voor beginners dan weer Ruud Polfliet van KBC te gast.

Op dinsdag 12 oktober hadden we Bernard Huyghebaert te gast in de les economie in het vijfde jaar. We kregen de kans om de workshop Ondernemen is spannend te volgen. We werden met behulp van allerlei praktijkvoorbeeldjes meegenomen op het pad dat een ondernemer aflegt wanneer hij/​zij een succesvol businessplan wil opstellen. Zo leerden we dat ideeën ontwikkelen belangrijk is, maar ze haalbaar tot uitvoering brengen ook een hele uitdaging vormt.

Op woensdag 13 oktober hadden de leerlingen van het seminarie Economie voor beginners dan weer Ruud Polfliet van KBC te gast. Tijdens de workshop Slim omgaan met geld’ leerden we heel wat over de verschillende betaalwijzen, lenen, sparen, verzekeren … Heel veel zaken die we in ons dagelijks leven (zullen) nodig hebben!

2021 10 13 Spreker economie