Let’s learn about heritage through ICTs

Erasmus+-project voor het eerste en tweede jaar (2018-2020).

Met een lagere school uit het Spaanse Catarroja, een lagere school uit Paphos op Cyprus en een middenschool uit het Portugese Borba werkten onze eerste- en tweedejaars twee jaar lang rond het thema Let’s learn about our heritage through ICTs”. Ze gingen na hoe ze digitale tools kunnen inzetten om andere landen kennis te laten maken met ons cultureel erfgoed. En natuurlijk was het de bedoeling dat ze ook de cultuur van de andere deelnemende landen leerden kennen.

In november 2018 hebben de deelnemende leerlingen Catarroja bezocht en het naburige Valencia. Ze leerden er onder andere de traditie van de Fallas kennen en zagen hoe het er op een immersieschool aan toegaat. Begin 2019 ontvingen wij onze partners in Kortrijk. We waren blij dat we onze gasten een onvergetelijk verblijf konden bezorgen. We bezochten Kortrijk, Brugge en Gent en hebben samen met onze gasten gewerkt aan een virtueel museum met Europese kunst.